T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
|
Bina ve Personel Durumu; Hükümet Konağının 4. katında 7 oda ve 1 arşiv 7 memur, 3 hizmetli ile hizmet veriyor. Halen yazı işleri hizmetleri (1) Müdür, (1) Şef , (5) geçici görevli personel, (1) koruma polisi tarafından yürütülüyor.
Dosyalama işleri, Başbakanlığın 2005/7 sayılı genelgesine istinaden yayımlanan İçişleri Bakanlığının 22.11.2006 tarihli 631 sayılı genelgesi ile belirlenen standart dosya planına uygun olarak yapılıyor.
5442 sayılı il idaresi Kanunun 31. maddesi; 657 sayılı DMK 122. maddesince, 2018 yılında 14 personel başarı belgesi ile taltif edildi.
5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 36. maddesi; gereğince; ilçe Kaymakamı tarafından, her yıl ilçenin 83 köyünün en az yarısı teftiş ediliyor.
5442 sayılı kanunun 40. maddesi 'Kaymakam, lüzum gördüğü zamanlarda ilçe idare şube başkanlarıyla diğer memurları ve belediye ve ticaret ve ziraat odaları başkanlarını çeşitli işler ve kanunların tatbikatı üzerinde görüşmek üzere heyet halinde toplar. Toplantılar için yapılan çağrıya gelmemek vazifeden kaçınma sayılır. Toplantıda alınan kararlar valiye bildirir' hükmü gereğince; ilçe idare şube başkanları ile toplantı yapılıyor toplantıların bir tutanağa bağlanarak takibi sağlanıyor.
Emniyet ve Asayiş İşlerinde İl, İlçe ve Bucaklardaki Jandarma ve Emniyet Ödevlerinin Yapılması ve Yetkilerinin Kullanılması Suretini ve Aralarındaki Münasebetleri Gösterir Yönetmeliğin 4.maddesine göre, asayiş toplantılarının her gün Kaymakamlık Makamında yapılıyor ve asayiş saati toplantılarına ilişkin tutanaklar dosyada muhafaza ediliyor.
Emniyet bölgesinde 2911 sayılı kanuna uygun olarak toplantı ve gösteri yürüyüşlerinin yapılacağı yerlere dair kroki hazırlandı ve web sitesinde yayınlandı.
Dernekler Kanununa göre yıllık dernek denetimleri yapılıyor.
Köy bütçelerinin ilçe kaymakamı tarafından onaylanması ile ilgili sekretarya işlemleri yapılıyor. Köy İdareleri Hesap Talimatnamesinin 11. maddesi gereğince 'bütçelerin valiler ve kaymakamlar tarafından aralık ayının 8. günü akşamına kadar tasdik edilerek köylere iade edilmesi' gerekiyor.
1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 26. maddesi uyarınca Umumi Hıfzıssıhha Meclisinin, olağanüstü durumlar hariç, ayda bir kez olağan olarak toplanıyor.
3091 sayılı kanuna göre idari tahkikat yapılıyor.
657 sayılı kanuna istinaden disiplin soruşturma ve 4483 sayılı kanuna göre ön inceleme dosyalarına ilişkin iş ve işlemler hukuk işleri şefliğince icra ediliyor.
5490 sayılı kanunun 50 ve 68-c maddelerine göre adres beyanını geç bildiren veya gerçeğe aykırı adres beyanında bulunanlara 2018 yılında idari para cezası uygulandı.
Kabahatler Kanunu başta olmak üzere diğer kanunlara göre idari para cezası iş ve işlemler hukuk işleri şefliğince icra ediliyor.
İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmeliğin 14. maddesinde ilçe insan hakları kurullarının her ay toplanması gerektiği hükmü getirildiğinden, kurul her ay düzenli olarak toplanıyor.
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti kapsamındaki başvuru işlemleri hukuk işleri şefiğince icra ediliyor.
Kamu Hizmetlerinin İyileştirilmesi konusunda hizmet standartları oluşturuldu, bu standartlar ilan edildi. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik ile İçişleri Bakanlığının 15.09.2008 tarihli 2008/61 sayılı "kamu hizmetlerinin iyileştirilmesi' genelgesi uyarınca, kamu hizmetlerinin iyileştirilmesi konusunda çalışmalar yapılıyor.
E-İçişleri projesinin uygulamasına geçildi, bütün yazışmalar bu proje dahilinde yapılıyor.
15.08.2008 tarihli 1819 sayılı genelgede vurgulanan Enerji Verimliliği konusunda E-atık, atık kâğıt toplama, atık pil, atık plastik toplama projeleri yürütülüyor.
İçişleri Bakanlığının 20.03.2007 tarihli 2007/31 sayılı 'ağaçlandırma' konulu genelgesine istinaden ilçe genelinde Naşa beldesinde 15 Temmuz şehitler ormanı ve Yeşilköyde hatıra ormanı oluşturuldu. Her yıl düzenli olarak ağaç dikimi yapılıyor.