T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Her ay düzenli olarak gerçekleştirilen Muhtarlar Toplantısı, 8 köy ve 2 mahalle muhtarın katılımı ile Seyir Terasında gerçekleştirildi.
İlçe Emniyet Müdürü Aytaç Ayhan, İlçe Yazı İşleri Müdürü Lütfullah Dağ, İl Genel Meclisi Üyeleri ile Akpınar, Boğazköy, Gölköy, Gümüşsu, Kalkan, Kızılcık, Kiçir, Yağıllar köy muhtarlarıyla Simav merkezden Karşıyaka ve Cuma mahallelerinin muhtarlarıyla birlikte ilçedeki basın mensuplarının katıldığı muhtarlar toplantısında ilçe kaymakamı Türker Çağatay Halim özellikle toplantıya katılan muhtarlıkları ilgilendiren konulara değindi.
Sorunları öncelik taşıyan, dar kapsamlı muhtarlar toplantısının amacının sorunlara hızlı çözüm bulup gidermek olduğunu anlatan ilçe kaymakam Halim, “Simav’ın 2019 yılında en fazla İl özel idare ödeneği alan ilçe olduğunu” ifade etti.
Simav genelinde 2019 sonuna yaklaşılırken İl Özel İdare yatırımlarının aralıksız sürdüğünü hatırlatan Halim, “köylerdeki içme suyunun klorlanması, içme suyu yetersizliğinin giderilmesi ve bazı köylerde de kanalizasyon hattının Simav arıtma tesisine bağlanması öncelikli konular. Aralık ayı itibariyle KÖYDES yatırımları devam edecek. 3 tane köyümüzün alt yapısı tamamen yenilendi. Eğirler, Yeniköy ve Boğazköy’ün alt yapısı toplam 5,5 milyon maliyetli projelerdir. 2014’ten bugüne kadar beldeden köye dönüşen yerleşim yerlerinin alt yapısını yeniliyoruz. Yeni bir yasal düzenleme yapıldı. İçme sularının temizliği konusu, Sağlık Bakanlığının denetimi altında. Kütahya ili madenler bölgesidir. İçme suyu numunelerinde arsenik, alüminyum, mangan, nitrat gibi madenler çıkıyor. Neticede bu doğanın yapısıyla ilgilidir. Ancak arıtma cihazlarıyla bunları daha içilebilir hale getirmek mümkün. Sağlık Bakanlığının üzerinde durduğu konu husus şudur ki İçme suyu numunelerimizde koli, bakteri vb çıkmamalı. Bununda çözüm yolu, klorlama işlerinin düzenli yapılması. Muhtarlar Derneği Başkanlığı ve İl Genel Meclisi üyelerinin destekleriyle bir çalışma yürütüldü. Şunu yeniden tespit ettik. İçme suyu depolarında klorlama sistemi var mı yok mu? Olmayan varsa bunu kurmaya karar verdik. Olup da bozuk olanlar varsa bunları da onarmaya karar verdik. Çalışan durumda olanları da muhtarlarımız çalıştırmaya devam edecek. Yılbaşına kadar bunu tamamlayacağız. Çünkü yasal düzenleme ısrarla vurgulamış. Klorlama işlemini yapmayan idarelere, belediyelere, özel idarelere ve ilgili kurumlara idari para cezası kesilecek ve bunun miktarı çok yüksek. Özel İdarede bir karar almış ve bunu köy muhtarına rücu edecek. Muhtarımızın birinci görevi budur ki klorlamayı düzgün yapacak. Geçmişte bol su kaynaklarının olduğu yerlerde su sıkıntısı çekmeye başladık. Bunun sebebi, insan faktörü. Suyun bilinçsiz kullanımı, doğanın tahrip edilmesi, bazı yerlerde çeşitli sebeplerle alan açılırken su kaynaklarının yok edilmesi bu sonucu doğurdu. O yüzden suyu artık daha akılcı, daha verimli kullanmamız lazım. Yağıllar, Kiçir, Kızılcık ve Akpınar’ın ortasında muhtelif su kaynakları var. Bu konuda muhtarlarımızdan uzlaşmacı bir tavır bekliyorum. Bir köyümüzde 3 defa sondaj denemesi yaptık ve su çıkmadı. Çalışma sistemimiz şu; muhtardan gelen talebi biz önce Özel İdareye gönderiyoruz. Oradan teknik ekip geliyor, teknik bir çalışma yapıyor, teknik bir rapor hazırlıyor. Mesela Gümüşsu köyünde içme suyu deposunu onarmak istiyorduk, muhtarlık talebi üzerine ve KÖYDES programına koymak istiyorduk. Ama Özel İdare gönderdiği teknik raporda diyor ki mevcut içme suyu deposunun onarılması ekonomik değil yenisinin yapılması uygundur. İşte anlatmak istediğim de bu. Teknik rapor sonucuna göre de muhtarlarımızın uzlaşmacı tavrı ile de biz kendimize bir yöntem belirleyeceğiz. Ama şunu unutmayacağız. Ben merkezli bakmak lüksümüz yok artık. Ben merkezli bakıldığı için Sarıca alandaki su kaynağını civar köylere aktaramadık. Bir yerde susuzluk çeken insan varken bir yerden boşa akan su kaynağı makul ve makbul değil” dedi.